2016年2月3日 星期三

@ yoga life~



Yoga life~

原以為自己會有一段美妙的優閒假期,但是,老天爺從來對dada賦予on going的任務.

Dear Lee,
I hope you are doing good.
I got your mail ID from one of your patients.
I am 31 years old having pain in my lower back, waist and right thy since last 2 months. even after taking medicines regularly pain goes little down but its not completely under control. I also do RPG sessions but it is also not helping. because of that I am not able to walk, stand or sit for long time. and most of the time I have to stay on bed taking rest.
MRI reports say that my L5-S1 disc has been degenerated and herniated which is causing this problem. I am still not having any symptom of legs strength or sensitivity loss. I need your valuable inputs to overcome this situation. may be some exercise suggestions or something else. I'll be highly grateful to you.
Please find attahched my MRI results.
Thanks & Regards

寄來的mail中附上詳細的MRI(核磁共振成像)及醫師的診斷。
嘿嘿! 台灣的工作才一放下, 國際諮商立馬進來~

這便是dada真正的工作。瑜珈諮商。我是靠這種工作維生的。

在台灣,dada的諮商是免費的,教學是便宜的,收費比自己的學生還便宜,然而,很多學生並不知道珍惜,上課有一天沒一天.....

這樣的診斷一個月五個,dada的生活就比在台灣還有餘裕,但在台灣沒有人認為他們需要給dada費用,尤其是我的笨學生,他們認為我是教瑜珈運動的老經驗師罷了,還引薦他們的學生來給我做二小時的免費諮商。
Time is money, or time is life. Dada就這樣一邊諮商一邊教學,一邊送出我的財產和生命。

dada孬種臉皮薄,不敢說:本人在加拿大諮商費一次100元美金起跳。

我討厭這些學生的短視,
也覺得要等到有一天學生失去了dada才明白自己過去的好運道,
當然,
dada更感謝學生教導給我的經驗,讓dada增廣見聞,讓一直無厘頭的dada在處事上更圓熟,能夠在台灣、印度、加拿大生存的人,還有甚麼不能適應生活的難處嗎?
當然,也有眼光好的yogi,至始至終都黏著dada,讓喜歡分享的dada把一把工夫都釋出,
我就是喜歡識貨的人,我就是喜歡把自己最後一滴的東西拿出來,
知音難逢,懂得珍惜的人就有福氣。

不管如何, 這一切都是感謝
都是多寶貴的經驗啊~

經文說: 上帝化身為不同的面貌在我們的生活中示像,讓我們學習並懂得感謝一切。
Dada深切的體悟到生活的哲學,
感謝各位
感謝上蒼

OM OM OM

Dada



3 則留言:

  1. 老師的確在這個領域相當具有專業性。

    回覆刪除
  2. 老師的確在這個領域相當具有專業性。

    回覆刪除
  3. 我真的很感恩能遇見Dada,而且真正受惠於Dada的專業。
    遇見好老師不容易。真的要珍惜~要珍惜~

    回覆刪除